شغل فصلی، راهکاری برای افزایش درآمد

کار فصلی، همانطور که از نامش مشخص است، نتها مناسب و سود ده در فصل یا مواقع مشخصی از سال است. در نتیجه، چنین مشاغلی برای افرادی است که به دنبال شغل دوم یا شغل پاره وقت هستند مثلاً دانشجویانی که در فصل زمستان به دنبال کار پاره وقت هستند. کارهای فصلی دارای مزایا و معایبی هستند که با شناسایی درست و به موقع امکانات، توانایی‌ها و شرایط می‌توانید سود قابل توجهی به دست بیاورید.

چقدر از درامدمان را می توانیم هزینه کنیم؟

کار فصلی چیست؟

کار فصلی یا شغل موقت یعنی شغل یا استخدامی که تنها در مواقع مشخصی از سال رخ می‌دهد. در چنین کسب و کارهایی تعداد مشتریان بسته به فصل متغیر هستند. برای مثال، فروش لوازم التحریر در ماه شهریور به اوج می‌رسد و در مقابل در فروردین کمتر است. برخی از مشاغل فصلی وابسته به آب و هوا هستند. مثلاً محصولات کشاورزی در فصل های مختلفی قابل استفاده هستند و  استفاده از خدمات سرمایشی تنها در فصول گرم پرطرفدار است.

انواع کارهای فصلی

بسته به اینکه مهارت‌های شما کدامند و می‌خواهید چه محصول یا خدمتی را ارائه دهید، مشاغل مختلفی وجود دارد. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

شغل فصلی

گردشگری

گردشگری یکی از پربازده ترین مشاغل فصلی در سراسر دنیا است. به واسطه موقعیت محل سکونتتان، گردشگران متفاوتی به شهر شما سفر می‌کنند. مثلاً، در فصل گرم سال افراد تمایل دارند به مناطق سردسیر سفر کنند. فروش محصولات کوهنوردی در مناظق کوهستانی از جمله پیشنهادات برای کار فصلی است. مثالی دیگر، گلابگیری در کاشان در فصل بهار است که طرفداران زیادی دارد. پس با شناخت امکانات و موقعیت‌های محل زندگیتان می‌توانید از فرصت های موجود به خوبی استفاده کنید و گردشگران را به مشتری تبدیل کنید.

خرده فروشی

در مناسبت‌های خاص، افراد به دنبال محصولات خاص هستند که در مواقع دیگر برایشان احتمالاً بی‌اهمیت است. اگر به هنر و صنایع دستی علاقه‌مند هستید یا در آن توانایی دارید، محصولات تزئینی شب یلدا یا سفره هفت‌سین برای عید نوروز از جملهپیشنهادات برای فروش  محصولات خرده فروشی هستند. پس اگر استعدادهایتان را به خوبی شناسایی کرده ‌باشید، می‌توانید محصولات دست‌سازتان را به فروش برسانید.

کسب درامد از شغل فصلی

خدمات

بسته به توانایی و مهارت‌هایی که دارید، می‌توانید از آنها کسب درامد کنید. مثلاً، اگر دانشجو هستید و به دنبال کار پاره وقت هستید، توانایی هایتان را در دروس مختلف شناسایی کنید. با برگذاری کلاس‌های رفع اشکال می‌توانید کسب درامد کنید. در موارد دیگر، انجام پروژه‌های دانشجویی و حتی تجاری گزینه‌های مناسبی هستند.

آیا سود دهی کار فصلی زیاد است؟

کارهای فصلی می‌تواند در مدت زمان کوتاه، بازدهی قابل توجی برای شما به همراه داشته باشد. اما در مقابل، در فصول دیگر بازدهی کارتان به شدت کاهش می‌یابد و حتی در مواقعی باعث ضرر مالی هم بشود. پس بهتر است برای کسب و کارتان استراتژی مناسبی انتخاب کنید و در ادامه، پلن بازاریابی متناسب با محصول یا خدمت داشته باشید. این موارد باعث می‌شود تا در مواقع مناسب از پتانسیل و توانایی‌هایتان بیشترین استفاده را ببرید.

 

در آخر …

بنا بر آنچه گفته شد، مشاغل فصلی انتخاب مناسبی برای افزایش درآمد هستند. در صورت شناسایی فرصت‌ها و توانایی‌هایتان می‌توانید در این مسیر موفق شوید. البته درصورتیکه در انتخاب شغل فصلی سردرگم هسید، می‌توانید از مشاور بازاریابی کمک بگیرید. البته مشاغل فصلی، همانند سایر مشاغل، بدون چالش نیستند. در صورتی که نفاط ضعف و تهدید‌ها را به درستی شناسایی نکنید، در مسیر رشد کسب و کارتان دچار اشتباهات در کسب و کار فصلی خواهید شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا