افزایش انگیزه کارمندان

چند راهکار ساده برای افزایش انگیزه کارمندان

اگر به دنبال افزایش بهره وری در محیط کارتان هستید، لازم است محیط مناسب و با انگیزه‌ای برای کارمندان ایجاد کنید. تحقیقات زیادی تاکنون انجام شده که نشان می‌دهد رابطه مستقیمی میان وفاداری مشتری و وفاداری کارمندان وجود دارد. در واقع، کارمند وفادار در جهت افزایش فروش و رضایت مشتری تلاش می‌کند. در ادامه راهکارهایی پیشنهاد شده که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید محیط کارتان را به محیطی شاد و پرانرژی تبدیل کنید تا کارمندان با انگیزه بیشتر برای کار در شرکت شما تلاش کنند.

  1. انتخاب مکان مناسب

مکان و دکوراسیون یکی از عواملی است که به طور غیرمستقیم تاثیر بر رفتار افراد دارد. بسته به اینکه کسب و کار شما چیست، فضای محل کارتان هم متغیر است. اما با در نظر گرفتن عواملی مثل نظافت، نورپردازی مناسب و چیدمان درست محصولات فضایی دلنشین ایجاد کنید.

  1. ایجاد فرصت پیشرفت

در هر تیمی، درصورتی که اعضا حس کنند راهی برای پیشرفت شغلی ندارند، به مرور انگیزه خود را از دست می‌دهند. اگز کارمند متوجه بشود که می‌تواند در سازمان پیشرفت کند، انگیزه برای بهبود توانایی هایش پیدا خواهد‌ کرد. فرصت های پیشرفت برای همه کارمندان یکسان نیست. بر اساس رده مدیریتی کارمندان نیازهای متفاوتی دارند. در نتیجه انگیزه‌های متفاوتی برای هر کدام باید در نظر گرفته شود. نشان دادن فرصت به کارمند می‌تواند به صورت تشویق مادی، معنوی یا ارتقا رتبه در شرکت باشد. یک بازاریاب تلفنی را در نظر بگیرید. چنین شخصی یک کارشناس در سازمان است که به دنبال افزایش حقوق است. با در نظر گرفتن پورسانت(درصد سود) به ازای افزایش فروش برای کارمند، وی حاضر است به دنبال بهبود وضعیت خودش بشود. مثلاً به دنبال دوره‌های آموزشی برای افزایش توانایی متقاعدسازی مشتریان باشد.

تنبه کارمندان

  1. مجازات ممنوع

همه افراد چه در محل کار دچار اشتباه می شوند. در واقع اشتباه کردن اتفاقی است که در هر محیطی ممکن و قابل رخ دادن است. اما زمانی که اشتباهی از سمت کارمندتان رخ داد، او را مجازات نکنید. او را تشویق کنید تا متوجه اشتباهش بشود، از آن درس های ارزشمندی بگیرد و در نهایت برای رفع اشتباهاتش تلاش کند.

  1. اهداف مشخص

یکی از وظایف رهبر یا سرپرست تیم، چه در تیم کاری و چه تیم علمی، مشخص کردن اهداف کار برای اعضا است. زمانیکه کارمندان از اهداف سازمان بی اطلاع باشند، نمی‌توانند کارهایشان را به درستی اولویت بندی کنند. وقتی اعضای تیم متوجه اهداف تیم می‌شوند، برای انجام مسئولیت‌ اولویت نسبی بهتری خواهند داشت. چه بسا برای سازگار کردن خود با اهداف انگیزه پیشرفت در حرفه خود را هم داشته باشند. به علاوه، کارمندان با انجام کارهایشان متوجه می‌شوند که برای تیم یا سازمان سودمند هستند. همین مورد باعث افزایش رضایت شغلی آن‌ها خواهد‌ شد.

بنا بر آنچه گفته شد، لازم است علاوه بر مشتریان، به انگیزه کارمندان توجه و رسیدگی شود. کارمندانی که انگیزه کافی برای کار داشته باشند، بازدهی بهتری در تیم یا سازمان خواهند داشت و برای افزایش فروش و موفقیت سازمان تلاش خواهند کرد. راهکارهایی از جمله مشخص کردن اهداف، تنبیه درست و فضای کاری مناسب به آنها در بهبود انگیزه ، چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، کمک می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا