کسب و کار خانگی: هزینه کم ، سود بالا

در شرایط فعلی، بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد از شغل‌های مرتبط با تحصیلاتشان هستند. این درحالی است که در بسیاری از حرفه‌ها مشاغل اشباع شده یا درامد کافی ندارند. همچنین، بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلف توانایی کار در بیرون از منزل را ندارند. با اینحال کسب درآمد و توانایی درآمدزایی از جمله فعالیت‌هایی است که علاوه بر سود مادی، باعث افزایش اعتماد به نفس و حس مفید بودن در میان خانم‌ها می‌شود. البته همانند هر نوع شغل یا کسب و کار دیگر، کسب و کارهای خانگی دارای چالش‌هایی هم هست که باعث می‌شود برای تمامی افراد مناسب نباشد.

 

مشاغل خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که نمی‌توانند زندگی کارمندی داشته باشند. زندگی کارمندی اگرچه کم ریسک است، ایراداتی را نیز به همراه دارد. کارمندان موظف به حاضر شدن در محل کار در ساات مشخصی از روز هستند. آنها مجبورند تنها در چارچوب وظایفشان فعالیت کنند و ارتقا آنها منوط به اجازه کارفرما است. این سبک از فعالیت برای برخی افراد رضایت‌بخش نیست. افرادی که به دنبال استقلال هستند بیشتر تمایل به راه اندازی کسب و کار شخصی‌شان دارند.

افراد ریسک پذیر: افرادی که حاضرند ریسک درآمد نوسانی را بپذیرند. در کسب و کارهای شخصی در ابتدا باید برای تامین مواد اولیه هزینه کنید. در واقع نه تنها درآمدی ندارد، بلکه از نظر مادی درخال پرداخت ضرر هم هستید.

خانم‌های خانه دار یا آنهایی که تمایل به فعالیت کاری دارند، اما امکان فعالیت بیرون از منزل را ندارند.

افرادی که در روستا یا شهرهای کوچک زندگی می‌کنند.

افرادی که توان پرداخت مخارج فروشگاه را ندارند. در نتیجه، بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد و سود حاصل از فعالیتتان بیشتر خواهد بود.

افراد ریسک پذیر: زندگی کارمندی کم ریسک است. حقوق ثابت و مشخصی وجود دارد. اما مشکل اینجاست که این حقوق در اکثر مواقع ثابت است. در مقابل، کسب و کارهای خانگی نیاز به ریسک‌پذیری دارد؛ چراکه درآمد ممکن است در برخی از فصول سال کم یا زیاد شود.

کسب و کار خانگی

مزایای کسب و کار خانگی

در وقتتان صرفه جویی می‌شود. دیگر نیاز نیست برای رفتن به محل کارتان زمان زیادی را در ترافیک سپری کنید. پس زمان و انرژی شما برای رفتن به محل کار هدر نمی‌رود.

ساعات کاری منعطف: می‌توانید هر ساعتی از شبانه روز به انجام کارهایتان بپردازید. ممکن است بازدهی شما در ساعات مشخصی از شبانه‌روز بیشتر باشد. مثلاً، شب‌ها بازدهی بیشتری برای انجام کارهایتان دارید.

سرمایه کاری اندک: از آنجا که هزینه‌های اولیه و جاری فروشگاه در کسب‌و‌کارهای خانگی وجود ندارد، سرمایه اولیه تنها به خرید مواد اولیه و وسایل لازم برای کار محدود می‌شود.

ریسک پایین نسبت به تاسیس فروشگاه: از آنجا که هزینه اولیه ای برای مکان کسب و کار پرداخت نمی‌کنید، ریسک زیادی را هم متحمل نمی‌شوید. در نتیجه، اگر کسب و کارتان بشکست بخورد، ضرر کمتری متحمل می‌شوید.

 اگر به دنبال تاسیس کسب و کار خانگی هستید…

از آنجا که زمان کاری به عهده خودتان است، باید توانایی کنترل و مدیریت زمان خودتان را داشته باشید. همانطور که ساعات کاری منعطف می‌تواند باعث افزایش بازدهی شما در انجام کارهایتان بشود، به همان میزان هم می‌تواند خطرناک باشد و توازن بین کار و زندگیتان را مختل کند.

بازاریابی درست داشته باشید! از آنجا که فروشگاهی برای فروش محصولاتتان ندارید، لازم است با کمک گرفتن از مشاور بازاریابی حرفه ای راه‌های فروش محصولاتتان را پیدا کنید.البته، وبسایت‌هایی مانند باسلام ،پلتفرم‌هایی را برای فروشندگان ایجاد کرده است.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا