کار عمیق، راهنمای مدیریت زمان

برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کاری، مطالعه و افزایش سطح آگاهی از اوصول بازاریابی و به طور کلی حوزه های مدیریت، لازمه موفقیت در کسب و کار شخصی است. کتاب های مختلفی در حوزه موفقیت در بازار ارائه شده اند که به مدیران در بهبود وضعیتشان کمک می کنند. در این میان، مدیریت زمان، از جمله چالش های همیشگی افراد است. یکی از دلایلی که باعث شکست در مدیریت زمان شده، ناتوانی در تمرکز در انجام کارهای مهم است. یکی از راه های کنترل و مدیریت زمان مطالعه کتاب های مناسب در این حوزه است. کال نیوپورت در کتاب کار عمیق به بیان اهمیت و چگونگی اجرای کارعمیق می پردازد. کار عمیق شامل فعالیت های عیر روزمره است که برای اجرای درست آن نیاز به تمرکز بالا دارد.

دنیای دیجیتال، تهدید کننده مدیریت زمان

در دنیای پرهیاهوی دیجیتال بیشتر افراد تمایل به استفاده از شبکه های اجتماعی به جای پرداختن به کار عمیق دارند. همین مسئله باعث شده تا آن را به انجام کارهای ضروری ترجیح بدهند و در واقع در انجام کارها دچار اهمال کاری بشوند. البته مشکل دیگر این است که شبکه های اجتماعی و دیگر سرگرمی های دیجیتال به راحتی قابل دسترس است. در بخش هایی از کتاب یاد می گیرید که چطور زمان انجام کارهای بیهوده را کاهش دهید و به انجام کارهای عمیق بپردازید. در واقع، کارهای عمیق همان کارهایی هستند که لازمه رسیدن به موفقیت های کاری و شخصی شما هستند. همچنین نرم افزارهای مدیریت زمان متعددی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا مدت زمان قابل قبولی را صرف سرگرمی بکنید.

ببینید: مهم ترین کتابی که یک بیزینس من باید مطالعه کنه!

مالتی تسکینگ یا چند وظیفه ای

ممکن است بخواهید برای انجام سریع تر کارهایتان چند کار یا مسئولیت را به طور همزمان (multi-tasking) انجام دهید. اگرچه انجام چند کار به طور همزمان در ابتدا ممکن است مطلوب به نظر برسد. اما با اندکی تامل متوجه می شوید که بازدهی شما به شدت کاهش پیدا می کند و چه بسا زمان بیشتری برای انجام هرکدام از مسئولیت هایتان نیاز داشته باشید. در کتاب کار عمیق، کارها به 3 دست تقسیم می شود. کارهای مهم یا عمیق نیاز به تمرکز بالا دارند. در مقابل کارهای بیهوده ای مانند تماشای تلوزیون نیاز به تمرکز چندانی ندارد. پس باید بتوانید با اولویت بندی کارها ، کارهای مهم را از غیر مهم جدا کنید.

کار عمیق - بهبود مدیریت زمان
 

قوانین دستیابی به موفقیت

با مطالعه بخش اول کتاب به اهمیت کار عمیق پی خواهید برد. در بخش دوم، کال نیوپورت، نویسنده کتاب، اقدامات لازم برای رسیدن به تمرکز بالا را در چهار قانون تعریف می کند:

  • قانون اول: عمیق کار کنید
  • قانون دوم: کسلی را با آغوش باز بپذیرید
  • قانون سوم: از شبکه های اجتماعی خارج شوید
  • قانون چهارم: امور سطحی را کم کنید

خواندن کتاب کار عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

  • اگر در انجام کارهایتان دچار اهمال کاری هستید.
  • اگر زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنید.
  • اگر تمرکز لازم برای انجام کارهایتان را ندارید.
  • اگر در مدیریت زمان دچار مشکل شده اید.

کتاب کار عمیق یکی از هزاران کتاب در حوزه روانشناسی موفقیت است که می تواند به شما در بهبود عملکردتان کمک کند. با خواندن این کتاب و اجرای پله پله نکات آن می توانید به تمرکز لازم در انجام کارهای مهم و ضروریتان برسید و در نهایت بازدهیتان در انجام مسئولیت های کاری تان را بالا ببرید 😊

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا